Grappige momenten van Lombok op verzoek - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu Grappige momenten van Lombok op verzoek - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu

Grappige momenten van Lombok op verzoek

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 November 2013 | Indonesië, Soerabaja

Aangezien Richelle vond dat er nogal wat kritische puntjes miste in mijn verhaal over onze reis zal ik ook de grappige delen nog vertellen. Waarschijnlijk is het toch een kwestie van "had je bij moeten zijn", maargoed, let's give it a try.

Zoals de eerste avond in Senggigi wanneer we in Happy café zaten voor een drankje. Toen kwam er een oude man naar ons toe, een zatte Australiër, die met ons wilde praten. Sowieso kwam hij amper uit zijn woorden door de hoeveelheid alcohol die in zijn lichaam aanwezig was, maar hij herhaalde wel 30x op de avond "I just want to be your friend okay". En vervolgens vond hij ons steeds mooi maar hij wisselde steeds tussen wie hij mooier vond. We hebben die man de hele avond zitten stangen door hem steeds te vragen naar zijn zoon (als die überhaupt bestaat). We vroegen hem steeds of hij een leuke zoon had en hoe oud die was en of hij een foto had enzo waarop hij ineens antwoorde: "I don't want to talk to you anymore". Wij natuurlijk ons doel bereikt maar hij meende het helaas alleen niet. Hij bleef toch doorpraten waarop wij door bleven stangen.

Verder hadden we een taxichauffeur van Kuta naar Bangsal en die was heel luchtig aan het vertellen dat hij een slang als huisdier had en ratten en al vaak was gestoken door schorpioenen etc.
"I have a snake for pet. He lives in my house in a hole in the floor and sometimes he scares me because I wake up and he is in front of my face. I am really scared of snakes" "But why don't you chase the snake away then?" "ooh no because he eats the rats in my house". "have you ever been bitten?" "oh yes lot of times, I just go to the hospital".
Die gast was gewoon een en al malloot.

Ook in Gili was het wel grappig toen er twee zweedse jongens met ons kwamen praten op het strand en Richelle was net naar een Collega aan het sturen dat we met kneuzen aan het praten waren. De collega van Richelle zei toen tegen haar van maak eens een foto. De jongen ging op de foto, maar echt op zijn allerlelijkst ook nog. Rare gezichten trekken enzo. Vervolgens vroeg Richelle hem om voor te lezen wat ze naar haar collega had gestuurd, wat resulteerde in een grappig opnamefragmentje. "iek ben met ene ekte kneuze aan et praten".
Richelle hield hem voor dat het betekende dat hij uit zweden komt.

Of het momentje van mijn spraakgebrek wanneer Richelle aan mij vroeg wat voor jongen ik dan zocht en ik antwoorde met: "Ik heb geen vast type. Ik hoef niet perse een jongen met blauwe haren en blonde ogen". Waarop Richelle me heel raar aankeek en ik toen pas snapte wat ik had gezegd.

Ten slotte voelde Richelle zich ineens een hiphopper op het einde van de vakantie. Ze plaatste ineens achter veel zinnen "yoo" waar ze niet eens erg in had en ik haar elke keer raar op aan keek. Haha.


Ben ik nog wat essentieels vergeten Richelle? ;)

Only love <3


  • 11 November 2013 - 16:26

    Anneke:

    Ha.... nu kan ik ook lekker meegenieten door nieuwsgierigheid van anderen..!

    Groetjes.........
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 8370

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 21 Januari 2014

Minor in Surabaya

Landen bezocht: