Counting down - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu Counting down - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu

Counting down

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 December 2013 | Indonesië, Soerabaja

Hallo allemaal!

Mijn laatste verslag was twee weken geleden toen ik net uit Bali terug was gekomen.

Ondertussen ben ik ook alweer een weekend naar Gili Trawangan geweest met Germaine en Lotte. Daar hebben we overdag lekker aan het strand gelegen en wat gesnorkeld en in de avond steeds even wat eten, een buiten bioscoopje en daarna stappen.
De eerste avond was er een dark moon party op het strand en de tweede avond zijn we naar de sama sama bar geweest.
Het was weer een leuk weekendje zoals altijd.

Verder ben ik afgelopen week zaterdag naar de Ijen vulkaan geweest.
Het was een ritje van 7 uur erheen en vervolgens 1 uur en 45 minuten hiken om aan te top te komen. Het hiken viel me heel erg tegen. Het was een vlak pad, dus niet rotsen beklimmen enzo, maar wel heel erg steil. Halverwege dacht ik er sterk aan om op te geven, maar dat vond ik ook zonde. Toen ik boven kwam was ik kapot. Het uitzicht was het echter wel waard. De top was heel mooi en als je naar beneden keek, kon je een mooi helderblauw meer in de vulkaan zien.
Helaas ging het wel heel hard regenen en onweren op de weg naar beneden waardoor we als bezopen katjes beneden aankwamen en de hele weg terug moesten bibberen omdat we geen droge kleding bijhadden. Al met al ben ik blij dat ik gegaan ben. Weer een stukje van het mooie Indonesie gezien.

Ook hebben we natuurlijk met de Nederlandse studenten sinterklaas gevierd dit jaar. Toch nog een stukje traditie van thuis bij ons. We hebben allemaal een kadootje gekocht van omgerekend ongeveer 5 euro en daarmee hebben we een dobbelspel gedaan. Dit was een hele leuke avond en ik heb uiteindelijk nieuwe oortjes om muziek te luisteren en enkele dvdtjes mee naar huis mogen nemen.

De rest van de tijd tussenin was niet zo spannend. School en het gewone standaard leven in Surabaya. En helaas hebben we al afscheid moeten nemen van twee vriendinnetjes hier. Zij waren klaar met hun semester hier en gingen reizen en daarna terug naar Nederland.
Heel raar om afscheid te moeten nemen van mensen hier. Je bent zo snel en goed bevriend geraakt in een korte tijd en hebt 3/4 maanden met elkaar opgetrokken en dan realiseer je je ineens dat je allemaal een keer weg gaat hier en elkaar waarschijnlijk in Nederland niet veel of misschien zelfs wel niet zal gaan zien. Hopelijk doen we wel een keer een reunie!

Ik moet zeggen dat het aftellen om naar huis te gaan wel een beetje is begonnen. Mijn app geeft aan dat ik nog 39 dagen in Indonesië te gaan heb. Het klinkt zo weinig en kijk er echt naar uit om weer lekker thuis te zijn in mijn vertrouwde omgeving en met mijn vrienden en familie.
Maar... tot die tijd heb ik wel nog wat leuke plannen natuurlijk, want totdat het is afgelopen wil ik natuurlijk wel blijven genieten.
Ik heb bijvoorbeeld heel veel zin in komend weekend.. want ik ga met Sanne en Lisanne naar Jakarta voor het festival Djakarta Warehouse Project 2013 !! Daar komen allemaal grote Dj's zoals David Guetta, Martin Solveig, Zedd, etc.
En wanneer ik daarvan terug kom zondag is het nog maar 4 daagjes voordat ik mijn papa en mama weer zie! :) Ook veel zin in om samen hier rond te reizen en te laten zien hoe ik nu eigenlijk al 4 maanden woon.

De volgende update zal misschien een korte worden na het festival en dan pas weer als ik in Januari terug kom van de reis met mijn ouders.

Nu ga ik maar eens aan de slag met mijn huiswerk (ja het is niet alleen maar paradijs hier).

Sampai Jumpa! xx

  • 11 December 2013 - 08:07

    Cindy:

    Hoi manon,
    Wat een erg leuk verslag weer.
    Ik kan me wel een beetje indenken, dat je na zo'n tijdje weer naar het koude kikkerland wil. Ook al zou ik wel een keer nadenken als ik mijn auto ruit sta te krabben, haha.
    Maar je geniet er met volle teugen van, en deze ervaring pakken ze je niet meer af.
    En een super tijd ga je tegemoet met je pap en mams, geniet er nog ff van, meis!
    XXX

  • 12 December 2013 - 14:13

    Anneke:

    Ha Manon....
    Super gezellig allemaal, hoor!
    En zo zie je maar weer hoe snel je aan dat gezellige leven en het contact met nieuwe vrienden en vriendinnen verknocht geraakt bent, maar je houdt er geweldige herinneringen aan over!
    Geniet ook nog maar lekker van de laatste weken en vooral van de tijd met paps en mams!
    Ik wens je alvast een Super KERSTFEEST en een fantastisch begin van 2014...!!

    Heel veel liefs.... Tante Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 8392

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 21 Januari 2014

Minor in Surabaya

Landen bezocht: