Vliegreis en Aankomst - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu Vliegreis en Aankomst - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu

Vliegreis en Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Augustus 2013 | Indonesië, Soerabaja

Heee Iedereen!

Hier is dan mijn allereerste verslagje. Ik heb nog niet heel veel te vertellen maar ik op deze manier weet iedereen dat ik veilig ben aangekomen en ik iedereen toch weer op de hoogte.

Gister (maandag 26 augustus) ben ik om 9 uur sochtends aangekomen op het vliegveld in Surabaya. Ik werd daarna daar opgehaald door iemand van school en naar Louise gebracht.
Louise heb ik leren kennen via mail voordat ik hierheen kwam. Zij was er al enkele weken en ik kon dus bij haar blijven slapen totdat ik een appartementje had gevonden. Zo gezegd zo gedaan.
Dit vond ik erg fijn want toen ik in Indonesia aankwam was ik even flabbergasted over hoe anders het hier is en ik was daarom erg blij dat ik naar een Nederlandse meid toe kon die er al wat meer over wist.
Rond een uurtje of 10 was ik bij Louise.
De vlucht was rustig met een klein beetje turbulentie, maar wel erg lang. Ik heb mijn paniekmomentjes toch wel gehad, maar al met al is het erg goed gegaan.
Ik ben hier nu bij Louise met twee duitse meiden die Louise al kende van school hier in Indonesie. Sara en Hannah heten ze.
We zijn samen gisteren meteen een telefoonkaartje voor mij gaan kopen en boodschappen gaan doen en gaan pinnen. Heel veel geslapen had ik toen nog niet dus daarna hebben we pasta gekookt en zijn we op tijd naar bed gegaan.

Het is hier echt een cultuurschock. Het verkeer is een chaos, het is om 5 uur 's ochtends licht en om half 6 's avonds al weer donker. Het eten in de supermarkt is duurder dan ik had verwacht. Vooral het gezonde voedsel zoals fruit en groenten en yoghurt is erg prijzig. De minder gezonde dingen zoals rijst e.d. zijn echter erg goedkoop. Verder zien de wijken er hier uit al krottenwijken, maar de stad schijnt wel erg mooi te zijn. Onze scholen zitten in de buitenwijken dus vandaar dat wij daar niet zitten. We zijn nog niet naar de stad geweest.

Vanmiddag ga ik meeten met Matti en Piet, want die zijn ondertussen ook in Surabaya gearriveerd, en dan gaan we op zoek naar appartementjes samen. We gaan kijken bij Gunawangsa, olympic, grha ara en Metropolis. Momenteel zit ik dus een paar nachtjes bij Louise in High point.

Verder is er nog weinig te vertellen. Het is hier lekker warm en gisteren hebben we ook al een uurtje lekker gezwommen in het zwembad van high point.

De foto's die bij mijn reis horen zet ik apart of facebook want die kunnen hier moeilijk geplaatst worden.

Btw: Mijn Indonesische nummer is: 083854104596
Hierop kan ik gebeld worden, maar zelf niet bellen omdat dit alleen internet is. Appen kan gewoon op mijn Nederlandse nummer aangezien die gekoppeld staat met de telefoon en het nummer waarop hij daar geregistreerd is.

  • 27 Augustus 2013 - 08:40

    Suzan Van Kemenade:

    Hee Manon,

    Heeeeel veel plezier daar en ik ga je reisverslagen met plezier lezen! Geniet ervan!

    X Suzan

  • 27 Augustus 2013 - 09:48

    Ien:

    als de boodschappen duur zijn ga je toch lekker ergens eten dat schijnt niet zo duur te zijn, scheelt boodschappen doen, koken en afwassen. Succes vandaag met de jacht naar een kamer. Xx mam

  • 27 Augustus 2013 - 11:54

    Anneke Boerboom:

    Hai Manon,

    Fijn, dat je in ieder geval heelhuids ben aangekomen; dus het moeilijkste deel is voor jou nou achter de rug. Je gaat er vast geweldig van genieten, want de voorbereidingen waren "top"!
    Ik wens je een fantastische tijd in dat mooie land!

    Liefs.... Anneke

  • 27 Augustus 2013 - 12:33

    Karin Bogers:

    Hey wereldreizigster,
    Ja, dat van die cultuurshock is herkenbaar. Gelukkig went dit ook snel. Vooral veel rondkijken en de indrukken opslaan. Die neem je voor altijd mee. Ben benieuwd of je (buiten de stad) ook de indruk krijgt dat er veel meer verschillende kleuren groen bestaan dan bij ons.
    Succes met het vinden van een goed onderkomen voor de komende tijd en neem de wijze raad van jullie mam maar over! Is veel lekkerder bovendien dan zelf koken. Kijk uit voor de gekleurde eieren!

    Liefs, Karin

  • 28 Augustus 2013 - 11:25

    Minke Kappel:

    Heel veel plezier. Maak er een geweldige tijd van!

    Groetjes,
    Minke, Nicki, Floor en Juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 8399

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 21 Januari 2014

Minor in Surabaya

Landen bezocht: