The end is near - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu The end is near - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu

The end is near

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Januari 2014 | Indonesië, Soerabaja

Daar is ze weer.... na ruim drie weken niks te hebben geblogd.
Ik was te druk bezig met chillen om de tijd te nemen om een blog te schrijven.. mijn excuses ;)

Vorige keer stond ik op het punt om naar Jakarta te gaan voor een weekendje festival en stad bezichtigen. Het festival was echt heel gaaf! de aankleding van de podia met lichten etc. is echt niet te vergelijken met Nederland. Veel grootser en gaver.
De het weer echter had beter gekund. We hebben zwaar veel regen gehad tijdens het festival maar gelukkig hadden we erop gerekend en poncho's meegenomen dus het feestje ging gewoon door!
Waar we ons wel op verkeken hadden was de reistijd. Wij kwamen om 3 uur lokale tijd aan het op vliegveld en dachten dan rond 7 uur werken op het festival terrein te staan. ECHT NIET DUS!
De taxirit van het vliegveld naar het hotel kostte ons al 2 uur tijd. Vervolgens moesten we nog eten en omkleden etc. wat allemaal ook wat uitliep. Toen we rond half 9 toen maar eens dachten te gaan, hebben we ook nog eens bijna anderhalf uur gedaan over 3 km naar het festival terrein toe. Goed en wel stonden we dus om half 11 op het terrein. We hadden daardoor sommige dj's al gemist maar gelukkig hebben we de vetste nog wel gezien.
De rest van het weekend was veel slapen, eten, chillen en weinig actief doen. Maar dat vonden we wel prima.

Toen ik zondagavond terug kwam in Surabaya had ik nog 3 dagen te gaan voordat ik alweer naar Jakarta terug ging om te meeten met mijn ouders. Donderdag vroeg in de ochtend vloog ik daarheen om vanaf daar onze tour door Java te beginnen.
De eerste dag hadden we ons alweer meteen verkeken op het ellendige verkeer in Indonesie. We waren van plan naar de taman safari te gaan in Bogor maar tegen de tijd dat we er aankwamen (mede doordat de chauffeur een uur is omgereden) was het al 2 uur, en het park sluit om 5 uur. Dit was dus wel meteen een tegenvaller.
De volgende dag begon de officiele tour van Holland International met een gids en driver. In 10 dagen gingen we van west java (beginnend bij Jakarta) naar oost Java (banyuwangi) om daar de oversteek te maken naar Bali.
Plaatsen waar ze zijn geweest zijn: Jakara, Bogor, Bandung, Purwokerto, Kediri, Yogyakarta, Malang, Kalibaru.
Ik ga geen uitgebreide dag tot dag beschrijving doen, maar komt erop neer dat we erg veel dingen hebben gezien en gedaan waaronder:
Twee kraters bezocht (ratu en bromo), borobudur, prambanan, zilver fabriekjes, mihun fabriek, wayang poppen fabriek, paardenwagen ritje, traditionele markt bezocht, vlot varen, vogelmarkt, watervallen, batik fabrieken, rijstvelden, naga village, angklung voorstelling, thee plantages, hotsprings, en taman mini park. Ik vond eigenlijk bijna alles wel heel erg leuk om te zien. Je kunt je wel voorstellen dat papa en mama de botanische tuinen wat spannender vonden dan ik, maar andersom vond papa de zilverfabriek weer minder spannend dan mama en ik. Oftewel er was voor iedereen wat wils.
Het zijn toch wel de plaatsen waar je bij een zelf georganiseerd programma waarschijnlijk niet zo snel komt. Op wat zeet toeristische trekpleisters na.
We hadden een super leuke enthousiaste gids die alles tot in de puntjes wilde regelen voor ons. Ik moet zeggen... dat was ook. Alles was heel goed verzorgd.
Het nadeel van zo'n tour is wel dat je heel veel in de auto zit. Dit is ons toch wel wat tegengevallen. Met als resultaat dat je hele lange dagen maakt en dat op een gegeven moment gaat opbreken.

Maar.... eenmaal in Bali aangekomen was het echt tijd voor vakantie. Dat hebben we ook zeker gedaan. Weinig ondernomen. Lekker zonnen en zwemmen en op ons gemak lunchen en een boekje lezen etc. We zijn 1 dag ook nog naar ubud geweest. We zijn via de Buddha to buddha fabriek gereden omdat mama en ik daar graag heen wilde en dan via de monkey forest, ubud village en zeetempel tanah lot weer terug naar het hotel. Toch ook nog een productieve culturele dag gehad.
Op Bali hebben we wel wat goede regen buien gehad, maar gelukkig ook wel redelijk wat zon om lekker aan ons kleurtje te werken.
Dit was het echte vakantiegevoel. Leuke stad (ik hou van Bali iig), lekker chillen en goed eten. En in mijn geval ook weer leuk feesten. Mijn vriendinnen uit Surabaya waren ook in Bali wanneer wij er waren dus daar heb ik NYE mee gevierd en nog twee andere avonden mee uit geweest. Altijd geweldige avonden uit in Kuta. Bali is één van de dingen die ik dan weer zeker WEL ga missen naast vele dingen die ik NIET ga missen.

Al met al waren het ruim twee hele leuke weken, en leuk om weer even papa en mama te zien na zo'n lange tijd. Nu ben ik helaas weer terug in Surabaya omdat mijn laatste examens eraan zitten te komen. Papa en mama blijven nog een paar dagen langer in Bali en vliegen dan komende woensdag naar huis.
Voor foto's van de reis verwijs ik jullie uiteraard door naar mijn facebook en voor de mensen zonder facebook...kom vooral een keer langs als ik terug ben in Nederland en je nieuwsgierig bent ;)

Nu nog 15 dagen te gaan. Het eind is al in zicht.
Ik sluit dit verslag nu maar af want het is hoog tijd om te gaan slapen voor mij. Morgen begint het echte leven weer... leren :(

Bali.. You where once again amazing.
Pap en Mam...bedankt voor de reis.

Aan alle lezers/volgers.... weltruste and see you next time bij wat waarschijnlijk mijn laatste verslag gaat zijn.

Ciao.. xx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 8394

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 21 Januari 2014

Minor in Surabaya

Landen bezocht: