Bali nr. 3 en Bahasa Indonesia - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu Bali nr. 3 en Bahasa Indonesia - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu

Bali nr. 3 en Bahasa Indonesia

Blijf op de hoogte en volg Manon

28 November 2013 | Indonesië, Soerabaja

Mijn laatste verslag was direct nadat ik uit Lombok terug kwam. Dat is ondertussen wederom zo'n twee weken geleden. Nu is het alweer bijna December. Raar idee om hier al zo lang te zitten en eigenlijk nog relatief weinig tijd te gaan.

In deze twee laatste weken heb ik mijn eerste tentamens gehad, die toch wel redelijk goed gingen naar mijn gevoel. Over 1 tentamen ben ik niet helemaal zeker, maar het is even afwachten tot de uitslag binnen is (wat lang kan duren als ik de verhalen hier mag geloven).
Verder ben ik begonnen (ein-de-lijk) met mijn Indonesische taallessen. Dit vind ik wel heel leuk want ondanks dat ik het misschien weinig gebruik en hier niet meer lang ben, vind ik het wel heel leuk om een nieuwe taal te leren. Bahasa Indonesia is daarnaast ook niet heel moeilijk om te leren, dus met een beetje moeite zal ik redelijk snel de basis onder de knie hebben. Ik krijg nu zo'n 2-4 keer per week les.

De week na Lombok was verder nogal saai. Tentamens, school, vervelen. Bijna iedereen van de studenten was op reisjes dus ik heb mezelf veel vermaakt met films kijken en laptoppen. Toch wel enigsinds saai nu Piet op reis is met zijn vriendin. Wij zien elkaar ook ooit de hele dag zowat niet, maar een uurtje met iemand wat te kunnen eten en kletsen en een filmpje kijken is toch wel een leuke afwisseling op een saaie dag. Ik heb daarentegen wel weer een hele leuke meidendag gehad die zaterdag met Louise. Lekker shoppen, boodschappen doen, samen wat lekkers eten en met filmpjes op de bank ploffen. Om 01:00 besloten we toen ook ineens nog dat we op stap wilde, wat we ook hebben gedaan. Rond een uurtje of half 6 lagen we toen in bed. Je kunt je voorstellen dat zondag dus een lam dag is geworden.

Afgelopen weekend ben ik weer (voor de derde keer) naar Bali, Kuta geweest. Zo fijn om daar weer een paar dagen te zijn. Dit keer met Louise, Germaine en Lotte. We waren erg bang dat we alleen regen zouden hebben. Want ja.... regenseizoen is begonnen. Maar gelukkig hadden we tot een uurtje of 3 in de middag gewoon een lekker warm zonnetje en konden we dus op het strand liggen bakken.
's avonds weer lekker uiteten en stappen. Dit keer zijn we de laatste dag ook een dagje naar Seminyak geweest, naar een lounge bar met zwembad. Dit is een tentje waar Germaine was geweest met haar vriend en heel graag terug wilde. Ik moet zeggen dat het een heel mooi tentje was en ik het leuk vond om er een keer te zijn geweest, maar het was verder niet echt mijn ding. Ik ben niet zo van zo'n status omgeving en voelde me er niet perse heel erg thuis. Doe mij maar gewoon lekker het zwembad bij een goedkoop hostel en ik ben een gelukkig mens. Maar... wederom leuk om het een keertje gezien te hebben wat het was wel een plaatje daar binnen. Daarnaast waren we met 4 man, met ieder zijn eigen dingen die ze leuk vinden, dus ik vond het prima om daar voor de meiden een dagje heen te gaan omdat ze dat graag wilden.
Al met al was het weer een gezellig weekendje!

Afgelopen dagen ben ik niet echt fit geweest en grootste gedeelte van mijn dagen in bed gelegen. Nu is het weer een stuk beter en gelukkig maar want vannacht vertrek ik weer voor een weekendje met Germaine en Lotte. Dit keer naar Gili Trawangan waar we hopelijk lekker weer hebben zodat we weer aan ons kleurtje kunnen werken op het strand.

Wat betreft het gewone leven in Surabaya... Ik begin mijn echte thuis wel steeds meer te missen. Surabaya is niet de meest spectaculaire plaats om te wonen en binnenkort gaan er al een gedeelte van mijn vrienden van hier weg omdat ze klaar zijn met hun studie. Daarnaast heb ik ingezien hoe zeer ik Nederland op sommige vlakken toch eigenlijk wel waardeer. De ervaring is prachtig en in principe hoef ik hier nog niet perse weg, maar opzich heb ik het in Surabaya zelf wel een beetje gezien.
De reisjes die ik heb staat, echter, heb ik nog wel veel zin in en kijk er ook naar uit om mijn ouders weer te zien over enkele weekjes. What can I say.... Mommy and daddy's girl :P

Ik geniet nogsteeds genoeg hier in Indonesie, maar kijk er toch stiekem ook wel naar uit om in Januari weer naar huis te gaan. En als ik thuis ben zal ik sommige delen van Indonesie ook zeker missen, maar andere delen totaal niet. Zoals het feit dat het ALTIJD warm is en mensen je beschouwen als een beroemdheid ipv een mens en mensen geen tot heel slecht engels kunnen. Dit zijn maar een aantal puntjes van de dingen waaraan ik me steeds meer ga ergeren naar mate ik Nederland steeds meer mis.

Goed, nog zo'n 7 weken te gaan. Voordat ik weet is het voorbij dus ik ga er nog wel even alles uithalen. Nog veel plannen voor de boeg!
Zoals jullie hebben gemerkt.. houdt ik jullie op de hoogte!

Sampai Jumpa! Oftewel tot ziens!

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 8395

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 21 Januari 2014

Minor in Surabaya

Landen bezocht: