Time flies.. - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu Time flies.. - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu

Time flies..

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 September 2013 | Indonesië, Soerabaja

Wat gaat de tijd eigenlijk toch wel snel hier. Soms zit ik thuis en heb ik weinig te doen of nergens zin in, en dan denk ik van oeii het is wel nog 4 maanden. Maar als ik dan vervolgens denk aan het feit dat ik er ook al weer 1 maand zit, dan is de tijd toch wel snel gegaan.

Ik ben al wel goed gewend hier. En heb ondertussen al wel redelijk wat mensen leren kennen.
Dit weekend zijn we voor het eerst wat clubs gaan opzoeken met de studenten die ik tot nu toe heb leren kennen in Surabaya.
Vrijdag zijn we gaan eten bij Colors pub & restaurant en zijn we daarna doorgegaan naar M1 superclub en zaterdag zijn we naar Colors gegaan.
Zaterdag had ik eerst een diner bij de burgemeester thuis. Dit was georganiseerd vanuit mijn school (Airlangga) als een deel van de introductie. De rest van de introductie bestaat uit een receptie (komende maandag) en een dagtour naar theeplantages in Malang (komende zaterdag). Het diner was erg leuk. De burgemeester kon zelf niet aanwezig zijn dus die hebben wij helaas niet gezien, maar het diner was lekker en er kwamen twee groepjes een lokale dans laten zien. Verder hebben we allemaal een leuk presentje gekregen. De vrouwen kregen een mooie sjaal, en de mannen een traditioneel hoedje. De dresscode voor dit diner was dan ook Batik. Batik is traditionele kleding die met de hand gemaakt wordt.
Tijdens dit diner heb ik nog 4 leuke meiden uit Nederland leren kennen die studeren bij ons op school aan de faculteit voor Nursery. Germaine, Lotte, Fransje en Femke heten ze.
Germaine en Lotte zijn ook meteen die avond met me mee gegaan naar Colors om kennis te maken met de rest van de studenten die ik al kende, wat echt leuk was want zij moesten de volgende dag alweer om 8 uur op! (*medelijden*).
Waarschijnlijk ga ik met hun ook een tochtje maken naar de bromo.

Naarmate de tijd voorbij gaat komen er steeds meer plannen voor leuke reisjes te maken in het weekend. Deze week hebben Sanne, Lisanne en ik kaartjes gekocht voor een festival in Jakarta 13 december. Dit is een groot festival waar bekende dj's zoals David Guetta, Martin Solveig, Zedd, Madeon etc. komen. Daar kijk ik nu al naar uit!
Verder ga ik met Louise in Oktober naar Yogyakarta om daar rond te kijken en in Oktober gaan we ook naar Karimunjawa Island.
Het eerste weekend van Oktober komen Richelle en Bas waarschijnlijk naar mij.
Leuk om deze dingen te plannen zodat we iets hebben om naar uit te kijken.

Wat betreft school heb ik antwoord gehad van de school in Yogyakarta dat het te laat is om nog over te stappen. Ik zal dus toch de gehele tijd gewoon in Surabaya blijven waar ik nu vakken heb gekozen die ik ga volgen op maandag, dinsdag en woensdag. De vakken zijn grotendeels niet te volgen, maar de school beloofd ons dat ze het voor ons makkelijker zullen maken en ons zullen helpen, dus we zullen zien hoe dat gaat lopen.

Overigens is leven in Indonesië wel goed voor de lijn. Voor het eerst in mijn leven hoef ik weinig moeite te doen om af te vallen. Ik merk dat ik langzaamaan hier begin af te vallen en om dat effect nog een beetje te versterken ga ik elke week sporten bij het hotel. Ik denk dat het komt omdat ik hier ten eerste minder eet. Door de warmte enzo heb ik minder honger. Verder is het hier heel warm dus je zweet snel en al het eten wat ik hier eet is voornamelijk Nasi, Yoghurt, fruit en boterhammen. De nasi en mie wat ik eet bij warungs (eettentjes langs de weg) is altijd gewokt en er zit weinig tot geen vlees bij dus is best wel gezond.
Het zijn nog geen drastische verschillen, maar alle beetjes helpen :)

De plannen voor komende week: school, introductiereceptie, sporten, dagtour, een dagje met Louise en misschien naar het Taman safaripark in Malang. Verder zijn er nog geen plannen gemaakt.

Vandaag is het feest van mijn ouders hun 25-jarig huwelijk. De officiële dag is morgen maar dit vieren ze vandaag. Ik kan er helaas niet bij zijn maar hoop op een leuk feest voor hun! Zal vast wel goedkomen. Veel plezier pap en mam!

xxx Liefs aan iedereen thuis!

  • 22 September 2013 - 13:04

    Anneke Boerboom:

    Hai Manon.

    Ja inderdaad erg jammer, dat je er niet bij kan zijn vandaag, maar ze vinden het vast al erg fijn dat je in gedachten er wél bij zult zijn.
    Ik ga ze straks in ieder geval feliciteren en misschien kan ik ook daar wat foto's zien van jouw plekje, want daar ben ik toch wel benieuwd naar en ja, face-book is niet mijn ding!
    Veel succes met de lessen die je de komende tijd hopelijk toch wat gaan opleveren, maar vooral een fijne tijd verder met veel nieuwe en leuke kennissen (vrienden).

    Groetjes..... Tante Anneke

  • 22 September 2013 - 15:14

    Mam:

    ja jammer dat je er niet bij bent maar we feesten op de vakantie die we plannen als je terug bent nog wel een klein beetje. Het is goed dat jij je daar prima vermaakt dan heb je niet het idee iets te missen. Veel plezier nog.

    Xx mam

  • 26 September 2013 - 08:11

    Cindy:

    Wat super fijn om te lezen dat je het goed naar de zin hebt. Jammer dat je niet van school kunt overstappen, maar dat gaat vast wel goed komen.
    Geniet van de tijd en natuurlijk van je uitstapjes, want zoals je je al schreef, je zit er idd alweer een maand.
    Ik zie je foto's wel weer verschijnen op FB!

    Heel veel liefs Cindy x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 8400

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 21 Januari 2014

Minor in Surabaya

Landen bezocht: