Planning trips and midterms - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu Planning trips and midterms - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu

Planning trips and midterms

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Oktober 2013 | Indonesië, Soerabaja

Daar zit ik dan, om half 12 's avonds nog maar even snel mijn blog bij te werken. Ik typ maar elke week of twee weken een verhaaltje, want hoe langer ik wacht hoe moeilijker het is om terug te halen wanneer ik wat heb gedaan.

Er zijn alweer twee weken school voorbij gegaan sinds mijn laatste verslagje en ik zit er ondertussen alweer bijna anderhalve maand. Wat gaat de tijd toch snel.
Over 3 weken heb ik alweer midterms op school. Dit zijn twee weken waarin examens gepland worden. Ik heb totaal 4 midterms.

Ondertussen ben ik al druk bezig met reisjes plannen. Dit is altijd erg leuk om te doen omdat het leuk is om naar iets uit te kijken.
Ik moet zeggen dat ik het de laatste weken hier wel wat leuker begin te vinden. Ik heb wat meer contact met de internationale studenten en ga regelmatig met hun wat doen. Verder ben ik heel veel met Piet. Matti is er niet meer heel vaak bij omdat hij liever meer onder de locals is en dit probeert op te zoeken.
Gisteren ben ik naar Louise geweest om onze reis samen door te spreken. Volgende week vrijdag(11-10-2013) vertrekken we 's nachts met de bus naar semerang, waar we 's ochtends vroeg de fast boat naar Karimunjawa Island nemen. We zijn van plan om een dag of 4/5 (als het echt heel leuk is misschien langer) in Karimunjawa te blijven en daarna de boot terug te pakken en door te gaan naar Yogyakarta. In Yogyakarta gaan we dan wat rondkijken en ook sowieso een uitstapje maken naar Gunung Kidul waar we kunnen tuben in een grot en over de rivier. Dit lijkt ons erg leuk. Verder kijken we daar waar we zin in hebben.
Zaterdag 19-10-2013 willen we weer terug naar huis reizen zodat we zondag nog tijd hebben om nog wat dingetjes voor school te doen.
Vervolgens hebben we een paar dagen school en dan gaan we alweer een lang weekendje weg. Het plan is om dat weekend donderdagavond te vertrekken met de boot naar Bali (nationaal park) en daar een weekend te gaan kamperen in het park. Zondagavond moeten we dan weer terug zijn aangezien we maandag weer gewoon school hebben.
Vanaf die maandag beginnen de twee weken dat de examens gepland kunnen worden. Als deze gunstig gepland worden, kan ik daarna ook nog met wat meiden van hier naar de Bromo. Let's hope so!
En dan is Oktober alweer voorbij....
Oktober zal waarschijnlijk dus ook voorbij vliegen met al deze plannen.

Mochten we in de tweede week van de tentamens(eerste week van november) geen examens meer hebben, of alleen in het begin van de week, dan ga ik met Richelle samen ook een paar dagen reizen. Het idee is om misschien naar Lombok te gaan en vanuit daar even naar Gili Trawangan, maar dit is nog niets meer dan een idee. Eerst namelijk even wachten op ons toetsrooster voordat we kunnen plannen.
En zoals eerder al vernoemd heb ik het tweede weekend van December een festival in Jakarta met Sanne en Lisanne.
Ten slotte komen papa en mama rond de 19/20e van December naar mij om samen twee weken te gaan reizen en daarin dus ook kerst en oud op nieuw samen te kunnen vieren. De plannen daarvoor zijn nog in de maak.

Druk druk druk dus... Maar wel allemaal dingen waar ik erg veel zin in heb. Helaas konden Richelle en Bas dit weekend niet meer naar mij komen, maar die komen waarschijnlijk nog wel een andere keer.
In de plaats daarvan ga ik nu zaterdag naar het waterpark met wat vrienden hier en zondag misschien naar Madura voor de stierenrennen te kijken. Alsnog een leuk weekendje voor de boeg.

Afgelopen weekend zijn we vrijdag naar de Taman safari geweest met Piet, Matti, Louise en Hera(een meisje van school). Dit was heel erg gaaf. Missschien hebben jullie de foto's wel voorbij zien komen op facebook, maar het was echt een topdag. Ik ben nog nooit zo dicht bij dieren mogen komen. Ik ben met heel veel dieren op de foto gegaan en heb olifant gereden.
Die zaterdag hadden we een introductie dag met school met alle internationale studenten en begeleiding van International office.
Ik moet zeggen dat ik niet had gedacht dat het zo gezellig zou zijn. Voor het eerst had ik het echt leuk met de andere internationale studenten van onze school (buiten de meiden die ik daar heb leren kennen uit NEderland). Veel gepraat met de andere studenten en veel gelachen met de begeleiders. We zijn naar een koffieplantage geweest waar "kopi Luwak" wordt gemaakt. Dit zijn koffiebonen die bestaan uit dierenpoep. Luwak is een dier dat die bonen eet en vervolgens wordt van de poep de koffie gemaakt. Dit proces kregen we te zien en mochten de koffie ook proeven. Daarna zijn we naar Batu secret zoo geweest waar we wederom dieren hebben gezien en leuk rond hebben gekeken.

Dat was weer even de update van de laatste twee weken!
Volgend berichtje komt waarschijnlijk als ik terug ben van mijn reisje met Louise.. waar ik erg veel zin in heb!

Tot snel weer!
Liefs vanuit Surabaya.

  • 03 Oktober 2013 - 19:59

    Fons De Rijk:

    Kopi Luwak: dat is dus echte shit koffie! Regel jij die witte grote poes nog voor mij?

  • 03 Oktober 2013 - 22:51

    Anneke Boerboom:

    Ha Manon..!

    Een geweldige "studie" volg jij daar volgens mij. Het levert je in ieder geval een geweldige tijd op en je ziet een groot stuk van dat mooie land.

    Groetjes... tante Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 8398

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 21 Januari 2014

Minor in Surabaya

Landen bezocht: