Inburgering en vakantie deel 2 - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu Inburgering en vakantie deel 2 - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu

Inburgering en vakantie deel 2

Blijf op de hoogte en volg Manon

07 September 2013 | Indonesië, Soerabaja

Vakantie Bali
Aangezien we hier sowieso naartoe wilde hebben we meteen gebruik gemaakt van de kans om een weekje vakantie naar Bali te plannen. We hebben dus die vrijdag erop meteen een retourvucht geboekt naar Bali en daar zijn we van 2 september tot en met vanavond (7 september) geweest. We hebben een hoop leuke dingen gedaan en mooie dingen gezien. Sommige foto's hebben jullie misschien op facebook wel voorbij zien komen. Ik heb nog veel meer foto's maar die komen er binnenkort weer op. Internet is hier ooit nogal traag dus uploaden is soms wat lastig. Ik zal even een schets geven van wat we op Bali allemaal hebben gedaan.
Maandag: maandag kwamen we 's avonds pas aan rond 7 uur in Denpasar. We zijn met de taxi naar Kuta gegaan waar we onze eerste 2 nachtjes gingen verblijven in een hostel vlakbij het strand. We merkten meteen dat Bali duidelijk veel westers was dan Java. Veel blanken, in tegenstelling tot java. We verbleven daar in Hotel Beneyasa op aanraden van een vriendin van mij. Het was een simpel hotel maar een hele relaxte sfeer. We zijn deze avond alleen even gaan uiteten en hebben heel even een drankje gedaan in het uitgaansgebied.
Dinsdag: dinsdag hebben we uitgeslapen en zijn we daarna naar het strand gegaan voor een lekker lam dagje. Piet wilde graag surfen en ik vond het prima om lekker op het strand te gaan zonnen. 's avonds zijn we wederom gaan uiteten en daarna nog even de dagelijkse duik in het zwembad en op tijd ons bed in voor de activiteiten van de volgende dag.
Woensdag: woensdag zijn we een scootertje gaan huren en van Kuta, via Ubud naar Lovina gereden. In Ubud zijn we gestopt voor de monkey forest. Dit is een heel mooi bos was apen los rondlopen. Dit was erg leuk, maar de apen waren toch wat minder vriendelijk dan gehoopt. Ze konden erg agressief zijn. Maar we konden er toch even mee op de foto als ze op onze schouders klommen. Daarna zijn we doorgereden naar Lovina en onderweg soms gestopt bij mooie uitzichtpunten. Het was een lang rit, maar wel door het mooie landschap van Bali langs tempels en rijstvelden en een stukje door de bergen, waar de apen ook weer vrij rondlopen. In lovina hebben we weer een simpel hotelletje geregeld a la hostel style. We hebben daar even gegeten bij Dewi's warung langs de straat en zijn weer op tijd ons bed in gedoken.
Donderdag: donderdag werden we namelijk al om 6 uur opgehaald om te gaan dolfijnen spotten op zee en aansluitend te gaan snorkelen. We hebben heel veel dolfijnen gezien en het snorkelen was ook erg leuk want er waren heel veel mooie gekleurde visjes te zien. De kleine honderden kwalletjes die er ronddreven was wel iets minder, maar gelukkig steken deze kwallen maar is het verder niet gevaarlijk, alleen vervelend.
Na deze activiteiten zijn we even het zwembad in gedoken bij het hostel en hebben we daarna besloten om in plaats van nog een nachtje te blijven, toch maar uit te checken en weer te gaan rijden. In Lovina dachten we meer te kunnen zien, maar er was verder niet veel te beleven. We zijn rond 12 uur dus weer aangereden terug richting Kuta. Onderweg zijn we gestopt bij een zeetempel in Bedugul. Dit was een heel erg mooi plaatje. Tegen 6 uur 's avonds waren we weer terug in Kuta. We zijn daar terug gegaan naar hetzelfde hotel als de eerste twee nachten omdat dit zo goed bevallen was. We zijn even wat gaan eten en zwemmen en wederom op tijd ons bed in aangezien hier heel vroeg was die ochtend.
Vrijdag: de scooters die we hadden gehuurd hadden we ook vrijdag nog omdat wij dachten langer in Lovina te blijven. We hebben toen besloten om een dagje ergens heen te rijden wat dichter in de buurt. Piet is eerst nog even gaan surfen en Matti en ik zijn ondertussen naar de kapper geweest voor en haircut. Daarna zijn we naar een warung in de buurt gereden waar we heerlijk op het strand hebben zitten lunchen en zijn we daarna doorgereden naar een tempel aan de kust. Ook hier hadden we weer een prachtig uitzicht!! De tempel zelf was niet heel spannend maar het uitzicht was dik de moeite waard. Op de terugweg zijn we langs de kust gebleven omdat we een strandje wilde opzoeken. We hadden echter te weinig tijd over om nog te gaan zwemmen omdat de scooters terug moesten. We zijn dus terug gereden en hebben de scooters om 6 uur weer ingeleverd. Die avond zijn we goed gaan uiteten om vervolgens lekker te gaan stappen. Het stappen was super! Bali is zeker een goede plaats om flink te stappen. Piet is echter al na een goede anderhalf uur afgehaakt omdat hij dronken was. Na een controle of alles goed was, zijn Matti en ik wel nog doorgegaan.
Zaterdag: zoals vaak na een goede stapavond waren we goed gaar en wilde we wat langer in bed blijven liggen. We moesten echter wel om 12 uitchecken bij het hotel. Dit hebben we gedaan en we hebben daarna nog een paar uurtjes aan het strand gelegen om vervolgens onze spullen te pakken en naar het vliegveld te gaan. Back to the real life!

En daar zat ik dan, mijn blog te typen, net terug in Surabaya.
Bali was super, maar wel druk. De rust in Surabaya is nu ook wel even lekker. Bali is zeker voor herhaling vatbaar.

Ervaring tot nu toe
Tot nu toe heb ik het dus prima hier. Ik merk echter wel dat ik nog een beetje buiten mijn comfort zone ben. Ik voel me nog niet echt thuis en moet nog heel erg wennen aan het feit dat het hier zo anders is.
Op straat zijn we een levende attractie. Mensen zijn hier niet gewend om blanken te zien. Ze willen met ons op de foto en willen je heel graag leren kennen en er wordt heel vaak "buleh" naar ons geroepen, wat blanke betekent.
Verder kunnen ze heel slecht engels, maar de bevolking probeert wel echt om je te helpen. Dus door handen en voeten te gebruiken kom je wel ergens. Dit zorgt er ook wel voor dat we elke dag wat bijleren over de cultuur en beetje bij beetje ook wat taal meekrijgen.
Surabaya zelf is niet zo spannend. Het is een hele drukke stad met een duidelijke luchtvervuiling. Als je thuis komt, dan kun je het zwart van je lichaam vegen. Mijn huid wordt er hier dan ook niet beter op.
Er zijn veel malls waar de jeugd rondhangt als tijdverdrijf.

Met de jongens is het heel gezellig. We zijn het niet altijd eens over alles, maar dit is altijd redelijk makkelijk en snel opgelost. Ik merk wel dat ik soms echt even wat tijd voor mezelf wil en daar van kan genieten. Non stop met elkaar zo dicht op elkaar wonen vind ik best wel moeilijk ooit. Daarnaast vindt ik het ook wel leuk om de meiden ooit op te zoeken. Is toch anders dan altijd met twee jongens zijn.

Ik vermaak me tot nu toe dus prima. De foto's staan voor een groot gedeelte al op facebook, maar de rest komt er binnenkort ook aan.

Ik moet wel even iemand in het zonnetje zetten want vandaag ik mijn lieve vriendinnetje Rianne jarig en daar kan ik helaas niet bij zijn dit jaar. Gefeliciteerd meid en hoop dat je mijn kaartje hebt ontvangen.

Leuk dat jullie weer gelezen hebben. Na deze blog zullen jullie wel moe zijn van het lezen haha sorryyy (a).
Tot de volgende keer weer (als ik wat interessants te delen heb).

xxxxxx doeii doeii

  • 07 September 2013 - 20:32

    Anneke:

    Ha Manon...
    Ik lees wel, dat je het toch reuze naar je zin hebt daar in dat hele verre land!
    Natuurlijk zal het best wel even tijd nodig hebben om helemaal in de cultuur gewend te raken, maar je zal daar op jouw manier vast wel een weg in vinden!
    Je hebt in ieder geval ook al een stukje (toeristisch) van het land gezien, dus dat is toch geweldig! Geniet van al het moois dat het land en de tijd je te bieden heeft!
    Groetjes......... Tante Anneke

  • 08 September 2013 - 11:55

    Doortje:

    ha manon
    Wat leuk om jou avontuur te volgen. Had het net ontdekt,maar nu kan ik het volgen en ben ik weer bij.
    Op naar het volgende gedeelte, succes,
    Grt. TD

  • 09 September 2013 - 16:59

    Oma De Rijk En Karin:

    Hoi Manon ,
    we hebben je reisverslag gelezen,hartstikke leuk!!!
    Het roept bij oma herinneringen op van de tijd dat ze met opa daar was.
    Zo te lezen vermaak je je wel,maar we kunnen ons ook goed voorstelen dat je tijd voor jezelf nodig hebt .
    We zijn erg benieuwd naar je volgende reisverslagen.
    Oma is net terug van een midweek naar Appelscha( Friesland)waar het net zo warm was als bij jou in Indonesie.
    Oma is druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken,dus als je terug bent weet je niet wat je gaat zien!!
    Nou veel plezier en hopelijk went het om een toeristische attractie te zijn....
    groetjes,oma en Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 8418

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 21 Januari 2014

Minor in Surabaya

Landen bezocht: