Vakantieweek deel 2: Yogyakarta - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu Vakantieweek deel 2: Yogyakarta - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Manon Rijk - WaarBenJij.nu

Vakantieweek deel 2: Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Oktober 2013 | Indonesië, Soerabaja

We hebben in Karimunjawa een leuke groep leren kennen die uit Yogya kwamen, en daar konden we mee reizen in hun busje, wat erg fijn was! Na zo'n 6 uur kwamen we weer aan op onze bestemming, Yogyakarta.
Zoals je merkt houdt reizen hier in Indonesië in dat je erg lang onderweg bent. Je denkt hier wel 3x na voordat je "zomaar even" een reisje boekt. Ondanks dat Karimunjawa geweldig mooi was, zou ik er alleen om de vreselijk reis al niet meer heen gaan. Goed dus dat we dit niet van tevoren wisten.
Maargoed, eenmaal in Yogya aangekomen zijn we een hostel gaan zoeken vlakbij de drukke straat Jalan Malioboro. Daar zijn backpackersstraatjes waar we een leuke kleine homestay hebben gevonden voor een leuk prijsje. We hebben daar totaal 4 nachtjes geslapen.
Woensdag zijn we weinig gaan doen omdat we erg moe waren. We hebben lekker een dagje geshopt in een grote mall. Donderdag zijn we heel vroeg (midden in de nacht) naar een berg vlakbij Borobudur zonsopgang gaan kijken en daarna meteen door naar de Borobudur tempel die vanaf 6 uur 's ochtends open was. Rond 9 uur in de ochtend waren we weer thuis. Toen hebben we even geslapen en rond 3 uur 's middags zijn we weer weg gegaan om naar de Prambanan te gaan. Daar hebben we een tijdje rondgekeken en zonsondergang gekeken. Vervolgens gingen we een balletvoorstelling kijken bij de Prambanan, daarna thuis douchen, en op stap. Vrijdag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we naar Wonosari gereden waar we zijn gaan tuben op een rivier en door een grot. Dit was heel erg leuk.
Vrijdagavond hebben we weer gemeet met de groep die we hebben ontmoet in Karimunjawa en zijn we samen met hun wat gaan eten.
Zaterdag (vandaag) hebben we op ons gemak uitgecheckt en nog even wat gaan drinken en halen in de mall. Daarna moesten we helaas alweer naar het treinstation voor de trein terug naar Surabaya. De week was alweer ten einde.
Nu ben ik dus net terug in Surabaya en ben compleet gesloopt van alle leuke dingen en het weinig slapen. Ook de hitte breekt op een gegeven moment echt op.
Morgen wordt weer een lam/huiswerkdagje en ik ga morgen met de jongens doorwisselen van kamer (helaas). Ik wil echt niet weg uit deze kamer maar helaas moet het.

Maandag tot en met woensdag heb ik weer school en vanaf donderdagavond ga ik weer met Louise weg.. nu naar Bali,Kuta!
We hadden allebei erg zin om een paar dagen alleen maar stappen en strand te doen...natuurlijk gaan we dan naar Bali. De ideale plaats.
We gaan daar 1 dagje meeten met een jongen en een vriend van hem die we in Yogya hebben ontmoet. Zondagavond willen we weer thuis zijn ivm school.

Het enige waar ik nu nog aan kan denken is Slapen, Slapen en Slapen, dus dat ga ik maar eens snel doen.

Tot snel en welterusten! xx <3

PS: nogmaals gefeliciteerd aan mijn mama, die vandaag jarig is!1

  • 22 Oktober 2013 - 14:10

    Anneke:

    Ha (ik kan wel zeggen) vakantieganger....!

    Dat gaat geweldig daar, ik lees het wel. Je kan in je verhaal bijna voelen hoe je van al dat moois volop geniet, al wordt je er vast heel erg moe van, maar dat is het vast meer dan waard.
    Zijn er straks nog mooie plekjes over, die nog nieuw zullen zijn als jouw pap en mam met je willen gaan rondreizen?
    En je studie....? Kan je voldoende kennis vergaren om ook door de examens te komen?
    Ik wens je nog heel veel succes met je studie, maar vooral heel erg veel plezier met alle leuke dingen, die je daar kan ondernemen..!
    Heel veel liefs.... Tante Anneke

  • 28 Oktober 2013 - 17:41

    Manon:

    Hallo tante Anneke,

    Ja hoor.. genoeg te zien nog. 5 maanden is zelfs te kort om alles hier gezien te hebben. Wil het liefst nog naar veel meer plaatsen. Met papa en mama ga ik Java rondreizen en daarna wederom naar Bali waar ik nooit genoeg van krijg ;)
    Mijn studie is saai en vaak lastig te begrijpen maar tot nu toe wel te doen. De tentamens is wel nog de ultieme test, maar tot nu toe denk ik ook dat dat wel goed gaat komen. De boeken zijn in het Engels, dus dan maar wat meer zelfstudie.

    Leuk zo altijd die reacties! :) En leuk om te weten dat je mijn avontuur op de voet volgt.

    Liefs Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 8403

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 21 Januari 2014

Minor in Surabaya

Landen bezocht: